Home
  • Over ons
  • Bereikbaarheid
  • Vacatures
  • Contact
  • A A A

Menu

  • Over ons
  • Bereikbaarheid
  • Vacatures
  • Contact
  • Home
  • Patiënt
  • Bezoeker
  • Zorgaanbod
  • Brochures
  • Voorzieningen
  • Facturatie & Tarieven
  • Opname & ontslag
U bent hier:
Home Patiënt Opname & ontslag

Opname & ontslag

Dagopname

Voor sommige behandelingen, observaties en heelkundige ingrepen is een opname met overnachting niet nodig. U kan de dag van opname nog terug naar huis. De planning van uw dagopname verloopt via de specialist. De arts bekijkt met u de datum en uur van opname en bevraagt uw voorkeur van kamertype. Wenst u voor die dag een privé kamer? Dan kan u dit best uitdrukkelijk aan de arts vragen of contact opnemen met de opnameplanning van het ziekenhuis: 014/71 23 84 (van 8u tot 15u).
We vragen u de dag zelf om tijdig aanwezig te zijn.


Bij inschrijving hebt u nodig:

Uw identiteitskaart of verblijfsdocument
Uw documenten of kaart van de hospitalisatieverzekering
De naam van uw huisarts


Kan u de dag van opname niet komen?

Verwittig dan tijdig het secretariaat van uw behandelende arts of het daghospitaal
• Chirurgisch daghospitaal (Tel: 014/71 24 33 – daghospitaal@azmol.be)
• Internistisch daghospitaal (Tel: 014/71 28 03 – internistisch.dagverblijf@azmol.be)
• Geriatrisch daghospitaal (Tel: 014/71 28 91 – geriatrisch.dagverblijf@azmol.be)

  • Kamerkeuzeformulier dagopname
  • Kostenlijst
  • Algemene onthaalbrochure / Onthaalbrochure/preoperatieve brochure – Uitgave in het Turks
  • Toelichting opnameverklaring
  • Centrale aansprakelijkheid

Gewone opname

Wanneer u voor een bepaalde periode wordt opgenomen in ons ziekenhuis dan heeft u bij het vastleggen van de opname reeds alle informatie ontvangen. De arts bekijkt met u de datum en uur van opname en bevraagt uw voorkeur van kamertype. Wenst u voor die dag een privé kamer? Dan kan u dit best uitdrukkelijk aan de arts vragen of contact opnemen met de opnameplanning van het ziekenhuis: 014/71 23 84 (van 8u tot 15u).
U meldt zich op het afgesproken tijdstip aan bij het onthaal. U wordt hier ingeschreven en uw dossier wordt administratief in orde gebracht. Na inschrijving wordt u doorverwezen naar de afdeling.

 

Bij inschrijving hebt u nodig:

Uw identiteitskaart of verblijfsdocument
Uw documenten of kaart van de hospitalisatieverzekering
De naam van uw huisarts
Naam en telefoonnummer van een persoon die wij tijdens uw verblijf kunnen verwittigen.

Kan u de dag van opname niet komen? Verwittig dan tijdig de opnameplanning van het ziekenhuis: 014/71 23 84 (van 8u tot 15u).

  • Kamerkeuzeformulier opname
  • Kostenlijst
  • Algemene onthaalbrochure  / Onthaalbrochure/preoperatieve brochure – Uitgave in het Turks 
  • Toelichting opnameverklaring
  • Centrale aansprakelijkheid

Ontslag

Ontslagprocedure: De arts bepaalt in overleg met de verpleegkundige equipe en de patiënt wanneer het ontslag plaatsvindt. Voor geplande opnames kan meestal een verwachte ontslagdatum al bij opname aangegeven worden. Let op, dit is een richtlijn, een schatting. Deze ontslagdatum kan wijzigen tijdens uw verblijf bij een vertraagd herstel of bijkomende, noodzakelijke opvolging. U dient medisch gezien voldoende hersteld te zijn om thuis of in een andere gezondheidsinstelling verder te revalideren. Op uw vraag kan onze maatschappelijke dienst / ons medisch en verpleegkundig team ingeschakeld worden om uw ontslag / ondersteuning thuis / tijdelijk verblijf in een revalidatie-instelling voor te bereiden.

Wanneer ontvangt u uw factuur? 1.5 maand na de opname mag u uw factuur verwachten.

Waar kan u terecht om hulp aan huis in te schakelen? Er zijn verschillende instanties die hulp aan huis in allerlei vormen aanbieden, gaande van huishoudelijke hulp tot verpleegkundige zorgen. Voor verpleegkundige zorgen aan huis kan u een beroep doen op zelfstandige verpleegkundigen uit uw regio of op het Wit Gele kruis of de thuisverpleegkundige van uw mutualiteit (indien dit door uw mutualiteit wordt aangeboden). Voor huishoudhulp kan u terecht bij diverse huishouddiensten of familiehulp (ook voor ruimere zorgverlening). Twijfel niet om tijdens uw verblijf onze maatschappelijke dienst te contacteren; zij helpen u graag verder. Wanneer de hulpvraag reeds gekend is vóór een geplande opname, kan u of een familielid al tijdig deze hulp regelen. Zo staan de afspraken al op punt en hebt u meer garantie dat de gewenste hulpverlener aan huis komt meteen na uw ontslag.

Waar vindt u medische hulpmiddelen voor thuis, bv. een looprek, een ziekenhuisbed,…? U kan deze medische hulpmiddelen via een thuiszorgwinkel van uw mutualiteit aanvragen. Hou er best rekening mee dat dit enige organisatie en tijd vraagt en dus ook uw ontslagdatum kan beïnvloeden als dit niet tijdig geregeld is. Ook hiervoor kan u onze maatschappelijke dienst inschakelen tijdens uw verblijf of kan u vooraf contact opnemen met een thuiszorgwinkel van uw mutualiteit of een onafhankelijke thuiszorgwinkel. Voor kleine materialen zoals een looprek of krukken klopt u aan bij uw apotheker voor een korte huurperiode.

Vertrek uit het ziekenhuis voor rolstoelgebruikers: Wordt u opgehaald door een familielid, dan kan hij/zij gebruik maken van onze mindervalide parkeerplaatsen. Deze bevinden zich dicht bij de hoofdingang. In onze inkomhal zijn er rolwagens ter beschikking waarmee men u op de afdeling kan afhalen. Na gebruik dient de rolwagen opnieuw aan de hoofdingang geplaatst te worden. Indien u wordt opgehaald door een externe vervoersdienst, dan zal men u op de afdeling oppikken en naar huis begeleiden.

Andere vervoersmogelijkheden: Afhankelijk van uw noden – liggend of zittend vervoer, een rolwagen – kan u eventueel een beroep doen op een taxidienst. Daarnaast hebben wij ook afspraken met ambulance diensten voor niet dringend medisch vervoer (conform de richtlijnen vanuit de overheidsdiensten). Het is raadzaam om u voldoende te informeren bij uw mutualiteit rond de terugbetalingsmodaliteiten voor specifiek vervoer waarbij een externe ambulancedienst wordt ingeschakeld.

Contactgegevens voor ondersteuning bij ontslag:
Onze sociale dienst is bereikbaar via 014/71 20 81
Openingsuren: van maandag tot donderdag van 9u tot 16u en op vrijdag van 9u tot 14u

Contact

Gasthuisstraat 1 | 2400 Mol

T (+32)(0)14 71 20 00

F (+32)(0)14 71 21 00

mailto:info@azmol.be

Parking via Sint-Pieterstraat


Leveranciers via Heldenstraat 4
(voorheen Doornboomstraat)


Bereikbaarheid

Routebeschrijving map

Volg ons

  • Home
  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Home
  • Patiënt
  • Bezoeker
  • Zorgaanbod
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat wij onze diensten kunnen optimaliseren en u de beste ervaring krijgt op onze website.
Meer weten Accepteer